• VORMINGEN

  • OPEN AANBOD

  • WIE?

  • PRAKTISCH

  • DEEL!

  • PUBLICATIES

  • INSPIRATIE

    LEREN 

    &  METEN

          

    Leren en Meten

    T  +32 485 93 01 99

    E  info[at]lerenenmeten.be

    F  www.facebook.com/lerenenmeten

    evaluatie

    examen

    inspectie

    kansrekenen

    kwaliteitszorg

    leren

    meerkeuze

    meten

    praktijkonderzoek.

    punten

    statistiek

    toeval

    Please reload

    "In de klaspraktijk zit een schat van informatie die leraren onderbenutten"

    04/03/2015

    In het nieuwe jaarrapport van de inspectie (onderwijsspiegel) wordt gesteld dat leraren hard nadenken over hun functioneren in de klas, maar dat ze te weinig nadenken over wat ze bij hun leerlingen bereiken. Een duidelijk pleidooi voor meer praktijkonderzoek.

     

    Lees meer
    Please reload

    Zoek op thema
    Archief

    June 2015 (2)

    April 2015 (1)

    March 2015 (1)

    February 2015 (1)

    October 2014 (5)

    August 2014 (3)

    July 2014 (1)

    Please reload

     

    Onze media-pagina is verhuisd. Volg vanaf nu de actualiteit over onze thema's via onze facebookpagina. Je hoeft zelf geen facebookprofiel te hebben om deze berichten te kunnen lezen.

     

     

     

    Leren en meten maken deel uit van heel wat boeiende (onderwijs)discussies. Wat zijn voor- en nadelen van onze toetscultuur die nog voornamelijk overheerst wordt door cijfers? Hoe wordt evaluatie aangepakt in andere landen? Wat kan praktijkonderzoek betekenen voor scholen? Hoe kunnen we bewaken dat we meten wat we waarderen in plaats van te waarderen wat we meten? Wat zijn de kansen van onderzoeken en meten, maar evenzeer wat zijn mogelijke (ongewilde) neveneffecten? Welke statistische misvattingen  zijn alomtegenwoordig in ons dagelijks leven? Op deze pagina zie je een overzicht van artikels die in de krant verschijnen. In onze vormingen gaan we graag met jullie in gesprek over deze discussies.